هفتمین جشن همدلی مهاجران افغانستانی در مشهد برگزار شد + فیلم تیم ملی کریکت افغانستان در یک قدمی فینال جام جهانی احمد مسعود بر نقش مردم در آینده افغانستان تاکید کرد شرکت‌های ایرانی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان در برابر استرالیا برای نخستین‌بار نصرت حق‌پرست، ورزشکار افغانستانی، دربرابر حریف آمریکایی خود به پیروزی رسید تمایل کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی برای گفت‌وگو با طالبان ابراز نگرانی سازمان ملل درباره وضعیت نیاز‌های بشردوستانه در افغانستان نماینده دائم ایران در سازمان ملل: به توانایی طالبان برای مقابله با تهدیدات تروریستی تردید داریم سازمان ملل: ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند آلمان مذاکرات محرمانه خود را با کشورهای مختلف برای اخراج مهاجران افغانستانی مجرم آغاز کرد تأکید دبیرکل سازمان ملل بر همبستگی با پناهجویان در روز جهانی «پناهنده» استاندار خراسان‌رضوی خواستار تسریع در پاسخگویی دستگاه‌های امنیتی به استعلام‌های فرزندان مادرایرانی شد رئیس سازمان ملی مهاجرت: اتباع خارجی می‌توانند از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند روسیه از طالبان خواست در رابطه با تشکیل دولت فراگیر متعهد باشد شورای امنیت سازمان ملل وضعیت افغانستان را بررسی می‌کند سازمان ملل متحد: در نشست دوحه، با طالبان به عنوان یک دولت رسمی رفتار نخواهد شد سخنگوی پیشین کاخ سفید برای پاسخ‌گویی درباره خروج از افغانستان به سنا می‌رود پزشکیان: درباره مهاجران باید کار کاشناسی کنیم + فیلم رهبر طالبان: حاضرم برکنار شوم، اما اختلاف نباشد
سرخط خبرها

«سمیه غلامی» دارنده اولین طلای تاریخ افغانستان | قهرمانی بعدی، شکست کرونا + عکس

  • کد خبر: ۶۷۴۳۴
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
«سمیه غلامی» دارنده اولین طلای تاریخ افغانستان | قهرمانی بعدی، شکست کرونا + عکس
سمیه غلامی اولین دختر افغانستانی است که توانسته برای کشورش اولین طلای تاریخ افغانستان را در رشته تکواندو به ارمغان ببرد. او حالا چشم به راه حضور در مسابقات انتخابی المپیک است تا برود و بازهم تاریخ ساز شود.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ وقتی در شهریور ۱۳۹۶ رفتم گلشهر تا با او که آن روز‌ها به عنوان اولین ورزشکار زن افغانستان موفق شده بود مدال طلای المپیک جنوب آسیا را به دست آورد، مصاحبه کنم. با دختری مواجه شدم که همه فکر رو ذکرش آماده شدن برای المپیک ۲۰۲۰ ژاپن بود.

 

سمیه غلامی را در تمام این سال‌ها در فضای مجازی پیگیری می‌کردم و در جریان تمرینات فشرده‌اش برای راهیابی و کسب سهمیه المپیک بودم.

 


بیشتر بخوانید: کیمیای افغانستان در مشهد


 

تا اینکه کرونا از راه رسید، المپیک ژاپن در موعد مقرر برگزار نشد و اعضای تیم ملی تکواندوی افغانستان این فرصت را به دست آوردند تا تمرینات بیشتری داشته باشند تا برای انتخابی المپیک آماده شوند.

 

تمرینات سمیه غلامی و دیگر هم تیمی‌های او در همه این سال‌ها ادامه داشت، تا اینکه چند روز قبل تیم ملی تکواندوی افغانستان برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک به اردن رفت، اما سمیه غلامی که تست کرونای او مثبت اعلام شده بود، نتوانست هم تیمی‌هایش را همراهی کند.

 

دوستان، ورزشکاران و همه آن‌هایی که این دختر قهرمان را می‌شناختند، در پیام‌هایی که در فضای مجازی برای او فرستادند از ایمان شان به توانمندی‌های او سخن گفتند و به او اطمینان دادند در یک هفته پیش رو به اردن خواهد رفت و در کنار هم تیمی هایش برای کسب سهمیه المپیک بجنگد.

 

او حالا در کابل است و دارد با کرونا می‌جنگد، ویروس منحوسی که از وقتی آمده آدم‌های زیادی را از رسیدن به آرزوهایشان باز داشته است. اما سمیه غلامی آدمی نیست که به این راحتی به این ویروس میکروسکوپی ببازد.

 

او بلند خواهد شد، به المپیک خواهد رفت و برای افغانستان و دختران سرزمینش که این روز‌ها بیش از همیشه نیاز به حمایت دارند افتخار آفرینی کند. حتی اگر این اتفاق نیفتد او برای من و هزاران پسر و دختر مهاجر افغانستانی که در کشور‌های مختلف زندگی می‌کنند، یک قهرمان است. قهرمانی که مدال طلای تلاش و پشت کار را به دست آورده است.

 

برای تماشای عکس‌ها در سایز بزرگتر و با کیفیت بهتر بر روی آن کلیک کنید

 

عکس‌ها از اینستاگرام سمیه غلامی

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->